Hari / Tanggal :

Doktor Membunuh anaknya dan 20 orang

doktor yang bernama Martin
 assalamualaikum .. salam sejahtera untuk semua pembace setia 

pelik .. lumrah dunia seorang doktor menyembuhkan pesakit dari sakit, sekaligus membuatnya kembali sihat, merupakan tugas seorang doktor. Namun, tabib di Inggeris ini  membuat pesakit-pesakitnya mati.
Selama berpraktik, doktor bernama Howard Martin itu sudah "membunuh" hampir 20 pesakit - termasuk anak  kandungnya. Mendengar pengakuan mengejutkan itu, pihak berkuasa Inggeris akhir pekan lalu mengatakan akan membawa Martin ke mahkamah untuk diadili.

Doktor yang kini berusia 75 tahun itu sebelumnya juga pernah diadili pada 2005 atas tuduhan membunuh tiga pesakitnya dengan suntikan pembunuh rasa sakit yang melebihi dosis. Namun, oleh hakim perbicaraan saat itu, Martin dinyatakan tidak bersalah.
Walaupun terlepas dari hukuman penjara, izin amalan doktor Martin sejak saat itu dicabut. Kini, dia membuat pengakuan dramatik kepada media massa sehingga polis dan pihak kejaksaan kembali memperkarakan lelaki sepuh itu.
Pengakuan Martin, yang dirakam melalui kamera video, dimuat olah harian Inggeris, Daily Telegraph,Dalam pengakuannya, Martin justru merasa tidak menyesal kerana dia merasa telah berbuat seperti ajaran suatu agama yang dia anut, iaitu menamatkan penderitaan pesakit-pesakitnya yang, menurut pengakuannya, sudah tak tahan dengan sakit yang mereka idap.
"Nurani saya jelas, tidak ada yang saya takutkan," kata Martin, dalam wawancara yang berlangsung di rumahnya. Martin mengaku terpaksa menghabisi nyawa anaknya yang mengidap kanser,